måndag 3 oktober 2011

Svampälskaren nr.1 hittade till svampskogen..


Det var till svampskogen jag var med Alli och Andrea. För första gången i mitt liv. Svamp, uj. Jag hade aldrig tidigare plockat svamp och var tvungen att googla lite innan vi drog iväg för att veta vad det riktigt är jag skulle söka. Trots många bittra ord och svordomar på att jag aldrig skulle hitta svamp och att jag aldrig skulle återvända så hände det något. Vi gick rakt in i ett trattkantarell hav. Ivriga som vi blev plockade vi kassarna fulla och kom sedan nöjda hem tillbaka. Så nu har jag två stora skålar med trattisar här hemma, men som ni säkert kan gissa så är de nog inte menade till mig. Tänkte skänka dem till någon som uppskattar svamp mera än jag. Men kul upplevelse nog, trots alla kryp och älgflugor.

Nu tar jag kväller, ska trots allt orka fira finaste Nellie imorgon. Förfest och höstens andra (!!) Ollis tisdag, sweet! Gonati!

(Måste dessutom tillägga att, duktig som jag är, har jag lyckats få mitt minneskort till kameran och minneskortläsaren sönder. Tills jag får det uppklarat får ni stå ut med iPhone-kvalitet, sant men tragiskt..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar