tisdag 27 november 2012

När livet inte vill som man själv vill


 Ibland har det känts som om inget går den väg jag vill och hur jag vill. Allt är bara ett enda kaos i mitt huvud, speciellt skolan och kanden. Men jag har försökt prioritera ut lite, kanden får jag ta tag i sen när det finns tid för det och resten får jag göra bort, ett i gången. Den lediga tiden har känts så kort, då skolan tagit mycket tid, jobbet tagit tid, träningen har varit bortblåst, skolarbeten tagit tid och det sociala tagit tid. Men det är bara att anpassa sig, jag gissade att det kunde bli en ändring i.o.m jobbet, men efter ett tag tror jag att man vänjer sig. Men just nu känns det som så mycket och det känns som ännu mera när kaoset är totalt i huvudet.

Från kaos...


till leende.


Nu har jag ändå försökt intala mig själv att försöka reda upp det där kaoset i huvudet bit för bit. Kandibiten är redan bortblåst till bättre tider, träningen skall jag ta i Januari 2012 (får ta och öva upp mig lite på jullovet) och resten av skoluppgifterna skall jag ta tag i en för en. Och jobbet får löpa på som det löper. Vet liksom inte varifrån detta kaos uppstod, men lika bra att jobba bort det direkt.

Den här veckan jag har bestämt mig för att börja jobba med julkänslan. Jag menar pynta, pyssla julkort, dricka mera glögg, göra jultårtor och gå på tomtedisco! Lilla jul i helgen ju, så nu skall julstämningen höjas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar