onsdag 12 juni 2013

Ratatas sommarlista

Var kommer du att spendera din sommar?
Lite överallt faktiskt, men mest i Vasa. Eftersom jag för första gången på länge har ett rätt flexibelt jobb med mycket ledigt kommer jag att hinna vara både hemhemma i Karis och hemma i Vasa. Däremellan försöker jag också hinna vara några dagar på stugan. Och så kommer jag förstås att spendera en hel del tid på jobbet, alltså segla på mellan HEL-STHLM.


Har du några sommar-måsten?
Att vara vaken ända till soluppgången, njuta av värmen, bli brun och vara på stugan. Och att njuta av de lediga dagarna, man behöver inte alltid få något gjort utan man får också vara ledig på riktigt.

Alla har någon favoritdel med sommarmånaderna, vad är din?
Sena ljusa sommarkvällar när de är som bäst. Och varma dagar på stranden. Och regniga dagar som man kan ligga under täcket och sträckläsa en bra bok. Ah, hela sommaren är ju typ helt huippu i sig!

Kommer du att jobba under sommaren, eller kommer du att ha semester?
Kommer att jobba, men kommer också att hinna ha semester. Definitivt mitt favoritsommarjobb såhär långt.


Festivalplaner?
Just nu inte annat än Summerburst i Stockholm om några dagar. Men är öppen för förslag och är lite sugen på Flow i stan senare i sommar.

Kommer du att göra någon resa?
Förutom jobb resor så har jag inte ännu planerat längre än summerburst resan till stockholm. Men är otroligt sugen på en resa till Tallin och så till London eller Rom för att hälsa på mina favoritflickor. Miss u! Men allt är öppet och jag tar gärna emot resesällskap.

Bästa platsen att ta ett dopp på?
100m från stugan. På ena sidan vägen är det en brygga till saltvatten sidan och på andra sidan till sötvatten sidan. Så man kan helt välja på vilken sida man kan plumssa i.

Vad är den, enligt dig, bästa grillmaten?
Grillar broiler, tsatziki, en god sallad och nypotatis i all sin enkelhet. Love it. Och så under sena sommarkvällar, vad är inte godare än grillkorv?

Helgens grillmat, typ 8/10 


Vet du redan vad din sommarplåga kommer att vara?
Åh vad svårt, min sommarplåga beror helt på mitt humör. Ena dagen kan det vara summerburst-musiken, andra dagen Lars Winnerbäck och tredje dagen något annat.

Några inplanerade dagsutflykter?
Nja, ett besök till Åbo för att hälsa på Karen typ.

Var är det störst sannolikhet att man hittar dig en solig sommarkväll?
På strampen, på stugan, på M/S Symphony eller på en strand.

Vad är din favoritglass och varifrån köper du den helst?
Daim är min all time favorite och Kingis toffee. Dessa hittar man ju i matbutikens frysdisk, så inte destu mer exotiskt ställe.


Har du någon inplanerad sommarlektyr?
Chic lit böcker.

Kommer du att göra något den här sommaren, som du inte gjort tidigare?
Hänga mera i Vasa och på Strampen. Och hittills har Vasas sommar levererat, så jag är mycket nöjd.

Hur ser din ultimata sommardag ut?
Börjar dagen med solen i ögonen, packar ihop strandväskan med morgonmål och en bra bok, frukostdejt på stranden med fina vänner som sedan blir en hel dag på stranden. Kommer hem, hoppar i duschen och fortsätter kvällen med Strampen burgare och en hel kväll på Strampen med ett gäng fina vänner. Kvällen utmynnar till Ollis och sedan går vi hem hand i hand i soluppgången och somnar med ett leende på läpparna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar