lördag 25 juni 2011

Det där med att själv må bra...

Det där med att vara stolt och nöjd över sig själv och säga det högt. Det är inte det lättaste. Varken att säga ut det eller att se andras reaktioner då du faktiskt vågar säga det. Då jag kom hem på sommarlov tänkte jag att nu måste jag göra något åt mig själv. Kan inte bara fortsätta slappa samt gå omkring och inte vara nöjd över mig själv. Bestämde mig för att sluta äta godis, äta mindre mat och framför allt ta tag i träningen och försöka få kroppen och mig själv att må bra.

Första steget var att inse NU måste jag rycka i den där kragen och andra steget var att skaffa det där gym kortet. När kortet sen var köpt var det en ganska lätt match att börja gå regelbundet där. Jag älskar att få svettas och pressa ut mig själv till det yttersta för att sen nyduschad känna den där känslan, fan var bra jobbat! Nu är redan många pass avklarade och jag ser redan hur mycket framåt jag tagit mig själv bara på den här tiden.

Nu har det snart gått en månad sen "börja träna sluta äta godis" startades och det bästa med det är att jag känner att jag mår bättre, är piggare och kan t.o.m se litelite resultat av träningen. Den där klänningen som senast gick på mig för 2år sen går på igen, jag känner att energi finns så det räcker och så mår jag bra. FAN vad bra jag mår! Nu fortsätter resan ännu, jag kämpar på, försöker trotsa godissuget men glömmer inte bort att unna mig med glass och lonkero alltid då och då. Och så försöker jag fortsätta att jobba med det som svårast för mig själv, den där självkänslan. Den måste jobbas upp, jag vet det själv! Och nu om nångång så är det rätt tid. Kunna ta emot de där komplimangerna, känna och erkänna för sig själv "fan vad snygg jag är idag" och sluta oroa och bry sig om andras tankar. Huvudsaken är ju att du själv mår bra, eller hur. Så länge man mår bra speglas det också utåt. Så träning och självkänsla, det är vad jag ska satsa på sommaren och hösten tillslut!

Så därför ska vi alla må bra, ge varandra komplimanger och vara snygga tillsammans i sommar, deal?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar