fredag 11 november 2011

Det där absolut bästa


"Jasse, vad är det absolut bästa du vet?" frågade en av eleverna idag. Hmm, vet du jag kan omöjligen välja ut bara en sak, svarade jag. Och ju mer jag tänker på frågan, destu svårare blir det att besvara den. Men jag älskar att njuta av livet, umgås och skratta tillsammans med de absolut bästa vännerna på jorden, kramas med den finaste av killar, dricka vin i fint sällskap, drömma om livet och dansa tills fötterna skriker på hjälp. Spontana sommarkvällar, innebandy, vänskap, resor till varma  fina ställen, familjemys på soffan och minnen. Minnen kan vara något av det finaste men också något av det smärtsammaste. Men minnen är viktiga för mig och nåt av det bästa. Det bästa jag vet är ändå att vara lycklig och le, och alla de här ovanstående sakerna får mig att känna mig lycklig. Plus mycket mycket mer.


Så slutligen svarade jag: Hördu, det är nog när jag känner mig lycklig ända in i hjärtat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar